昨日は島の手作り結婚式! Yesterday we had a wedding party in Ojika island!

おはようございます!
Good morning!

今日も早起き
I am a early bird.

1日がスタートしました!
A new day has start!

今日は晴れの小値賀島です!
Today is OK weather in Ojika island!

昨日は島の手作り結婚式が
Yesterday we had a wedding party in Ojika island! 

私も加勢人としてお手伝いしました!
I helped for assistant staff!

ドライバーとして送迎担当
I did driver, to transport

朝9時から両家を六社神社まで
At 9 am my first job was transported from a bride's house to Rokusha shrine.

安全運転
Safe driving!

六社神社でもたくさんの島民さんが
There were a lot of people came to watch bride and groom.

この雰囲気たまりませんね!
I love this atmosphere! 

ドンドン!

Don Don!

と太鼓の音が
The sound of a drum 

いいね!
Cool!

ビューティフル
How a beautiful!

そのまま披露宴会場まで歩いて行きます。
They went to walk to wedding reception hall. 

式場隣の役場で婚姻届けを提出するみたいです!
Before they stopped by the city hall, then register their marriage.
 
素晴らしい
How a nice!

結婚記念日忘れませんね!
Never forget a wedding anniversary!

式場では
In wedding reception,

親族の記念撮影が
A lot of relative families!

会場の雰囲気もハンパない
Wow, how a interested atmosphere. 

島の手作り結婚披露宴
Handmade weeding 

みんなが祝って
Cerebrated

笑って
smiled

泣いて
Cried

素晴らしい挙式でした。
A wonderful wedding.

私も途中余興でステージに
In ceremony, I went to stage for entertainment performance

消防団のみんなで1曲歌わせてもらいました! 
Our volunteer fireman sing song for bride and bloom!

結婚披露宴は12時から4時まで

ハンパねー!

島パワーを体験できました!

ビールが
Beer

一瞬で
Beer gone very quickly !

ハンパねー!
Impressive!

私もお手伝い終わって家でご馳走をいただきました。
Enjoy day, enjoy food, enjoy smile!

Happy Wedding!

Life is great!


NewerStories OlderStories Home

0 コメント:

Post a Comment