小値賀花火大会 Summer firework festival in Ojika island.

こんにちは!
Hello

無事に花火大会が開催されました。
There was a fireworks display being held last night!

私も少しだけ行ってきました。
I went to see festival with my family.

夏の大イベント花火大会 
The main event of summer in Ojika island.

いろんなショーがやってました。
There were a lot of kind of show in festival.

夏ですね
Summer of Japan.

金魚すくい
Goldfish scooping

息子も3匹捕ったと自慢してました。
My son scooped three goldfish in festival.

花火大会には小値賀の人口2700ぐらいは来てたんかな?
I seem like that more than same of population of Ojika 2700 people came to enjoy in festival.

友達と、親子で、子供連れて、孫を連れて楽しめる花火大会
Everyone can enjoy special day of summer festival in Ojika island.

これからもずっと続けれるように島全体で頑張っていかないといけませんね!
This kind of event must keep continue for long time. 

9時前に踊り、歌、ショーのイベントが終わり
After finished dancing, singing and events show before P.M 9:00

花火がスタート
Set off fireworks

関西に住んでるとき、ツアーガイドしてるとき、たくさんの花火大会に行きました。
When I was lived in Kobe and tour guide, I saw a lot of firework festivals in Japan.

小値賀島の花火大会が一番です。
The best firework festival is Ojika fireworks festival.

のんびり家族、友達、大切な人と観る事ができます。
You will watch fireworks very relaxing with your friends, your family and your partner.

昨日は生ビールを飲みながら
Last night I was drinking beer and watching fireworks.



花火から近いから迫力もハンパない!
We can watching fireworks nearby is the best.
タマヤー

なぜ花火がドカンとなると、たまやーって言うのか?

それは江戸の玉屋と鍵屋と二軒の花火屋があった。

それに対する掛け声です。

小値賀花火大会が終わると、小値賀の夏も終わった気持ちになります。
When firework festival was over, I felt summer of Ojika also was almost over.

また来年
See you next year!

私の夏はまだ終わらないぞ!
My summer of Ojika is NOT Finished YET!

遊びたりてません!
Not enough to play!

今日から土曜日週末なんですね!
From today is Saturday 

Have a nice weekend!


NewerStories OlderStories Home

0 コメント:

Post a Comment