小値賀島に帰ってきました。I returned to Ojika island with my family!

こんにちは!
Hello

無事早朝フェリー太古丸で小値賀島に帰ってきました。
I came back to Ojika island by ferry Taiko today's early morning!

疲れで写真は撮るの忘れましたが、太古丸にはたくさんの人が乗船してました。
I was really tried, I forgot to take pictures in ferry Taiko. There were a lot of people in ferry!

今回は寝台でゆっくり帰ってこれたので良かったです。
This time I booked a sleeping berth, it was great to have a room!

小値賀島も台風の影響がでてくる予定ですね!
I think maybe Typhoon will hit to south of Japan, Ojika will a bit strong wind in later


昼から掃除をして家をピカピカにしました。
After we took a nap, I cleared my house, only two weeks we left home, house was smell bad!

久しぶりの家族での時間!
After we had a great time with my family!

息子達の成長にびっくりです!
I was very surprise my sons has grown up.

2週間でこんなに大きくなって。
Only two weeks!

長男が坊主になってたのもびっくりでした!
One more thing my elder son was close clipping. 
2週間前は
Two weeks ago


外の植物達も倍ぐらい大きくなってました!
Our plants also had grown up fast!

やっぱり家でのご飯が最高!
I grad to come back my home, it was great food with my family!

カマスの刺身!
Barracuda sashimi

自然の恵みに感謝です!
Thank you for blessing of nature!

明日は台風みんな外にはあんまり出ないように!
Please tomorrow typhoon will hit in Japan, no outside!

明日から小値賀情報頑張ります!
I am going to write Ojika's life and my life again from tomorrow!

Happy smile happy life!

NewerStories OlderStories Home

0 コメント:

Post a Comment